onsdag den 26. januar 2011

Husker du: Påklædningsdukker?

Mød Pamela, påklædningsdukken, der nær var endt i skraldespanden.

Hun bor i en malebog, hvor en pige, der hedder Lone, har passet godt på hende.

Siderne er foldet, så de laver et system til opbevaring af Pamelas mange forskellige sæt tøj.

Spraglet cocktailkjole

Leggings og skotskternet kappe

Blåmønstret tunika med bredt bælte. Skønne outfits, synes du ikke?

Faktisk er det lidt synd, at det er gået i glemmebogen at lege med påklædningsdukker. Hvis du får lyst til at tage det op igen, eller prøve det sammen med dine børn eller børnebørn er der masser af dukker, der bare ligger klar til at blive printet ud på nettet. Prøv f.eks. at se her.
En af mine favoritter er hunden eller pigen.

5 kommentarer:

  1. det bedste ved påklædningsdukker har nu altid været selv at lave tøj til dem. åååh, det var fantastisk.
    den nyeste udgave er jo TOPMODELbøgerne, det er moderne påklædningsdukker :)

    SvarSlet
  2. Åhh ja! Jeg mindes med et smil. Jeg har brugt TIMER på at sidde og designe tøjet til dem selv. Pamela der´er jo faktisk helt vildt moderne. Skønne skønne designs hun er iført!
    Jeg må prøve at printe påklædningsdukker en dag, der ser fint ud. Tak for linket!
    Hej fra Rikke.

    SvarSlet
  3. Jeg tror påklædningsdukkerne lærte mig at tegne. De skulle jo have nyt tøj.

    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  4. Åh ja det var så godt. Mine to døtre, har også haft meget fornøjelse af påklædningsdukker. Men mange af deres jævn-aldrende kendte overhovedet ikke til dem.
    Men vi har gemt deres i ringbind, så de ikke går tabt ligesom mine egne gjorde. Og jeg havde enddog nogen fra 1950'erne så det var rigtig øv at de var væk.

    SvarSlet
  5. Jeg pusler med pjankede pigebørn i pap. Ligesom i min barndom glæder jeg mig vilodt til at lave tøjet.

    SvarSlet