lørdag den 5. september 2009

How to make your own stamp

Things you need: eraser, pen, soft pencil, scissors, sharp hobby knife, linoleum cutter, ink pad

1. Draw small things. I like to use a pen for this

2. Draw with a soft pencil on the drawing you like the most

3. Cut out drawing

4. Paint on the back of the paper with the soft pencil to transfer the drawing to the eraser

5. Use the linoleum cutter to cut out your drawing

6. Wanted two small stamps

7. Here's the finished result: Leaves and a hungry little worm

ATTACK!

Hope you liked the tutorial. Now you have something to do on these rainy days:)

5 kommentarer:

  1. Hej Puk, jeg har linket til dette indlæg fra min blog, da jeg har benyttet mig af din kyndige vejledning ud i trykkeriets verden! Har desværre ikke nogle billeder af resultatet endnu, men det vil komme!
    Kh. Mia

    SvarSlet
  2. God ide, nemmere at genbruge end de gode gamle kartoffeltryk, tak fordi du deler :)
    hilsen Heidi

    SvarSlet
  3. Hej Puk! Jeg tror da også lige jeg vil sætte den på min DIY link liste! :D Håber det er okay?

    SvarSlet
  4. Tak for denne gode ide:)
    Kh charlotte

    SvarSlet
  5. Tak for super DIY - er så klar på at gå igang :)

    SvarSlet