onsdag den 31. marts 2010

DIY - festligt fødselsdagskort

Tid til endnu et DIY-projekt, så du ikke kommer til at kede dig i påskedagene. Her kommer anvisningerne til at lave det skønne fødselsdagskort med guirlande. Var inspireret af denne forklaring hos Just Something I Made på, hvordan man laver guirlande-stempler, men havde en hel stak gamle blade, der alligevel skulle sorteres, og siden jeg elsker genbrug, kastede jeg mig over dette projekt. Håber du får lyst til at være med.

Du skal bruge nogle kulørte magasiner. Et kort og en konvolut. En saks, en tusch og en limstift.

Først tegner du med sort tusch snorene guirlanden skal hænge på.

Så klipper du strimler i ca. 1 cm's bredde af nogle kulørte sider fra bladene.

Herefter klipper du trekanter ud af strimlerne.

Trekanterne limes på helt tæt. Jeg har med vilje ladet guirlanden gå hen over åbningen på kortet. Skær blot kortet op igen med en hobbykniv, når limen er tør.

Her er det færdige kort med konvolut. Parat til at blive skrevet de skønneste fødselsdagshilsner i. Rigtig god fornøjelse - og læg en kommentar, hvis du blev inspireret:)

Another easy DIY-project for you to make. Inspired by Just Something I Made's tutorial on how to make a pennant rubber stamp roller I decided to make my own version since I have a huge pile of old magazines just waiting to be reused. I guess the pictures speak for themselves - if not feel free to ask how to make the sweet birthday greeting card. AND do let me know if you make a card inspired by my tutorial:)

16 kommentarer:

  1. Ej ja hvor bliver det fint, det må jeg da huske;o)

    SvarSlet
  2. Så fint, håber snart jeg skal til fødselsdag!
    Du ryster jo de lækreste ideer ud af ærmerne...

    SvarSlet
  3. Neej, hvor er det fint! Tak fordi du deler, det vil jeg da også huske til næste fødselsdagskort - helt genialt :-)

    Kram og god påske
    Barbara
    www.kaerlighilsenb.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig, farverig, glad og let idé. Tak fordi du deler ud!
    -LisBeth.

    SvarSlet
  5. Heisan.

    Jeg har lige lavet invitationer til en stor fest til sommer - og tænk en gang, de minder da ret meget om dine, mine er bare ikke så fint foldet, men nu må jeg se om jeg ikke kan finde ud af noget der kan være en forside....Og skønne skønne dåser, det bæiver jeg da vist nød til at prøve....Rigtig god påske til dig og dine...

    SvarSlet
  6. Ja jeg ble inspirert. Herlig ide og flott laget.

    SvarSlet
  7. Hvor er det et flot kort og super ide! Tak for en fin DIY.

    Kh Annelise

    SvarSlet
  8. Virkelig originalt, det vil jeg helt sikkert bruge næsten gang nogen har fødselsdag! =D Tak for tippet!

    SvarSlet
  9. Jeg blev også inspireret. Super enkel og fin idé, som jeg bestemt kunne tænke mig at efterligne ;)

    God påske!

    SvarSlet
  10. hvor fint.. Den skal jeg bogmærke..

    SvarSlet
  11. Hvor er det fint ! Tak :-)

    SvarSlet
  12. Ja, det er en rigtig god ide. Sød. Jeg har sådan nogle metaldimser så jeg selv kan lave hullerne i kortet. De fås i alverdens farver og så kan man jo også selv vælge størrelse og farve på kortet...hvis det er et særligt behov. :-)
    God fredag

    SvarSlet
  13. lovely! Good idea using magazines as well!

    SvarSlet
  14. Hvor er det en fed DIY - hvorfor har jeg ikke set den FØR jeg sendte invitationer ud. Nå pyt, det må blive næste gang.

    SvarSlet
  15. Elsker bare kortets enkelthed. Har netop brugt ideen til indpakningen af en fødselsdagsgave

    SvarSlet
  16. lige lidt bagefter, men neeej hvor er det fint, det skal jeg helt sikkert prøve

    SvarSlet