mandag den 27. juni 2011

DIY - lav en nem guirlande

Skab din egen fest!
Hækl denne lille guirlande selv. 
Det er nemt og går hurtigt - og snart kan du lave en fest på væggen derhjemme!


Sådan gør du:


Hæklenål nr. 2
Bomuldsgarn - eller hvad du har ved hånden


Start med 2 lm. Hækl 6 fm i 1. lm
Hækl 2 fm i hver m hele omg rundt (12 fm)
Hækl 2 fm i hver 2. m hele omg rundt (18 fm)
Hækl 2 fm i hver 3. m hele omg rundt (24 fm)
Afslut med 1 km. Bryd garnet.


Hækl 6 cirkler i forskellige farver. Hæft enderne.


Hækl 30 lm med en ny farve. Hækl 1 km igennem den første af cirklerne. Hækl herefter 15 lm mellem hver cirkel og "sæt dem fast" på snoren med 1 km. Hækl 30 lm efter sidste cirkel. Bryd garnet. Hæft ender.


SÅ ER DER FEST!


Guirlanden bruger jeg selv på væggen, men den kan jo også bruges som en gave til baby, så hun har noget at kigge på i barnevognen eller over puslebordet.


Eller måske kan du bruge den til noget helt andet?


Vær sød at lægge en kommentar, hvis du kan bruge denne lille sommer-DIY.
God fornøjelse.

5 kommentarer:

  1. Ej hvor fint :O)

    Dét skal jeg altså prøve.

    Mvh Julia

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin...lidt anderledes end de sædvanlige flag...Tak for diy!

    SvarSlet
  3. Kan være det lige var noget for mig, kunne godt trænge til at lave en lille fest og at lære lidt mere hækling :0)

    Dejlig sommer tirsdag til dig - Knus Karen Marie

    SvarSlet
  4. Den er altså SÅ fin - og på et niveau hvor mine begynder-skills også kan være med! Tak for DIY :-)

    Håber du har tid til at nyde det gode vejr :-D

    SvarSlet
  5. Dejligt at høre at nogen kan bruge min DIY. Jeg tænkte, at der også skulle være noget for de knap så øvede hæklere, så jeg håber, I får prøvet den af:)

    Jeg har tid til at nyde det gode vejr, men skal da også arbejde. Heldigvis kan noget af det rykkes ud på terrassen.

    Hav en dejlig dag!

    SvarSlet