torsdag den 15. juli 2010

Jeg er vild med Penelope!



Sommerferietid er også tid til at se TV med børnene om morgenen. En morgen i sommerhuset faldt jeg over Penelope, som er den skønneste lille bamsebjørn, der kommer ud for mange sjove ting. Børne-tv kan lige frem være poetisk, hvis det er Penelope, der vises...

Jeg blev inspireret til at hækle min egen Penelope. Tag godt imod hende:


Er hun ikke dejlig?



Her ligger hun godt og blødt i sin seng.

Og her er hun i skole.

Penelope er også en serie af børnebøger, der er skrevet af Anne Gutman og illustreret af Georg Hallensleben

Det er ikke første gang, jeg er blevet inspireret af børnebøger. Se bare her, her og her.

Watched TV with my children one morning and got very inspired by the small bear Penelope. Felt like crocheting one of my own.

9 kommentarer:

  1. hvor er hun bare blevet super fin... velkommen til Penelope :)
    KH Micha

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor den ligner godt. Her er vi også glade for Penelope, de er så søde de små historier. =)

    SvarSlet
  3. Nuaååårh hvor er den sød, rigtigt flot lavet ;O)
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hun er virkelig bare sød - fedt hvordan du bare kan inspireres og hækle ud af det fri :)

    SvarSlet
  6. Den er rigtig sød og billederne er virkelig fede.
    (Men kom dog til at fnise lidt over den der lidt lavtsiddende trekant... ;-)

    SvarSlet
  7. Det er imponerende.. Jeg er så vild med dine ting.. Har aldrig selv hæklet efter mønstre og opskrift, men nu har jeg pludseligt knækket koden og er snart færdig med min første lille bamse.. Det er SÅ sjovt.. Og ja Penelope er sød og ligner den rigtige på en prik!
    Kig ind, jeg har åbnet nyt sted, hvis du har lyst...
    KH herfra..

    SvarSlet
  8. Hun er fantastisk!!!

    K.h. KirstenLN

    SvarSlet
  9. Micha: Tak for det:)

    pif paf puf: Ja, Penelope, hun er sød. Glad for at du synes hun ligner den fra bogen.

    morslille: TAK:)

    Krudtuglens mor: Du er da også god til at hækle... Hækler du ikke ud af af hovedet?

    Sidsel: Ja, det er så illustratoren, der har bestemt, at hun skulle have sådan en kinky trekant... Det ser lidt pudsigt ud, synes jeg også, men jeg tænkte, at hvis jeg lavede en tro kopi, skulle den jo med.

    Wunderbart: Tusind tak:) Jeg har kigget på din side. Dine penalhuse er vel nok skønne. Dejligt med endnu en hækler.

    Kirsten LN: Tusind tak for det:)

    SvarSlet