tirsdag den 25. maj 2010

Street art - Berlin 2010 - stencils

Et fortvivlet menneske... Flerfarvet stencil fra Kastanien Allee. 
Måske ved du det allerede; men der findes jo mange former for street art. På min tur til Berlin fandt jeg mange fede eksempler, og jeg vil vise nogle af dem her på bloggen. 
I dag er det stencils... 
Stencils laves ved, at man skærer mønstre ud i karton eller hårdt plastic derhjemme. Når man finder et egnet sted til at lave sin stencil, klistrer man skabelonen op på væggen, og man sprayer gennem hullerne. Stencils bliver mere komplicerede alt efter hvor mange farver de består af.

Et ansigt kigger ned på dig fra en port

Et stencil-får i friske farver

En spraydåse og en aggressiv fyr: "You talkin to me"


De sidste stencils i denne omgang... 
Og jeg gentager gerne: Jeg opfatter street art som en kunstform. Hvis du ikke er enig, er det okay med mig. Alligevel vil jeg sige, at jeg selv kun praktiserer "friendly graffitti" - mere herom senere...
DON'T TRY THIS AT HOME!

Pictures of stencil graffitti from Berlin.

1 kommentar:

  1. Morsomt å se dette, jeg var i Oslo i går og jeg gikk forbi Hausmania, et hus som ungdommene har okupert tidligere, nå er de kastet ut og de holder på å renovere det, der tok jeg og mange bilder av "stensilene" på veggene.

    SvarSlet