lørdag den 29. november 2014

En bryllupsgæstebog lavet med hjerte og hænder

Da min veninde gennem mange år skulle giftes sidst i august, bad hun om en gave, som jeg selv havde lavet. Jeg syntes, det var meget svært at finde på noget, som kunne glæde både hende og hendes kommende mand.

Heldigvis havde jeg lige været på workshop i London hos den meget talentfulde kvinde, Jessie Chorley. Af hende lærte jeg bl.a. hvordan man laver "art journals" af gamle, fine bøger, og idéen til en personlig gæstebog kom til syne for mig.

My friend was getting married in August and asked for a gift handmade by me. It was rather difficult for me to decide what to make, as I felt it had to be something that would make both my friend and her husband to be happy.

Luckily, I had just spent some days in London and participated in the very talented lady, Jessie Chorley's workshop and her journal making inspired me to make a wedding guest book for my friend.

Jeg har udsmykket forsiden med et hjerte, noder, en håndbroderet sløjfe, ordet "love", knapper og bånd. Bogens omslag var i forvejen overstrøet med stjerner, så det kunne næsten ikke blive bedre.

The front page is decorated with a heart, buttons, a hand embroidered bow, the word "love" and nodes. The book cover was covered with stars when I bought it, so everything fitted nicely.

På båndet, der lukker bogen, har jeg broderet brudeparrets navne. Den mest personlige gave jeg nogensinde har lavet! 

Måske har du lyst til at se med, når jeg åbner bogen?

The ribbon tied around the book has their names embroidered on it. This book is the most personal gift, I have ever made!

Maybe you would like to have a peek inside the book too?

1 kommentar: