søndag den 7. september 2014

Kreativ workshop i London

I august deltog jeg i en helt fantastisk workshop i London. Det var min fødselsdagsgave fra min mand - flybillet, hotelophold og workshop hos Jessie Chorley i Bethnal Green.

Da vi kom, lå der en fin pakke til os alle. Papir, små kort med stempler på, nodepapir, kuverter og broderigarn. Alt sammen noget, der kunne bruges til vores projekter i løbet af dagen.

På bordet havde Jessie stillet de skønneste materialer frem. Hendes små kufferter og opstillinger var som taget ud af en anden tidsalder...

Jessie er en yderst talentfuld brodeuse, og på workshoppen havde vi mulighed for at arbejde med art journals, små, håndsyede brocher, at sætte et personligt præg på et stykke tøj eller at brodere citater og motiver til små billeder.

Jeg havde på forhånd besluttet mig for at lave en art journal og en broche, men vidste at tiden var knap, så det var bare vigtigt at få prøvet nogle teknikker af og suge masser af inspiration til sig. Om jeg så kom hjem med færdige produkter var knap så vigtigt.

Det blev til to brocher og en påbegyndt art journal. Jessies stil er en helt anden end min, og jeg tror, det er godt at udfordre sin egen tankegang og kreative tilgang til tingene en gang imellem.

Kage og kaffe/te var heldigvis også en del af dagens program! 

Jessie bruger mange stempler til sine brocher og bøger. Hun stempler både på papir og stof og broderer ovenpå.

Jeg tilbragte hele den lørdag med seks engelske kvinder, og vi fordybede os i stof, tråd, papir, stempler og sting samtidig med at snakken gik om stofbutikker, kreamesser, arbejde og kreative projekter. En helt igennem dejlig dag.

Vores dygtige underviser, Jessie Chorley. Hvis du har fået lyst til at vide mere om Jessies broderier eller workshops, kan du kigge på hendes hjemmeside. Jeg kan kun anbefale dig at besøge hendes butik eller deltage på en af hendes workshops.

Siden fra bogen her er lavet af en af de andre deltagere på workshoppen. Så langt kom jeg ikke med min egen, men jeg tog af sted fra workshoppen fuld af skøn inspiration og en vidunderlig følelse af, at man kan finde kreative fællesskaber overalt i verden.

In August I participated in a crafting workshop in London. It was hosted by the very talented Jessie Chorley in Bethnal Green. Jessie embroiders and makes personal art journals that she sells in her shop on Colombia Road.

The workshop was a birthday present from my husband and I spent a whole Saturday with six other women just embroidering, cutting and glueing while chatting and drinking coffee. Practically a day in Heaven for me!

As the pictures show, it was a super inspiring day for me, and I left with a special feeling of connecting with other people though crafting.

Feel free to check out the amazing, crafty world of Jessie Chorley. Maybe you want to go to one of her workshops or visit her lovely shop?

6 kommentarer:

  1. Åhhhh, hvor ser det bare helt vidunderligt ud Puk!! Jeg blir fuldstændig blød indeni når jeg ser det fine, finurlige univers med de små gamle kufferter med materialer i, SÅ fint :-) hvor er du bare heldig.....

    SvarSlet
  2. Det ser da bare helt magisk ud! :)

    SvarSlet
  3. Det ser helt fantastisk ud!
    Sikke en kærlig gave.

    SvarSlet
  4. Spændende. Det lyder som en skøn oplevelse. Din broche er UTROLIGT sød.

    SvarSlet
  5. Øj hvor ser de spændende ud...næsten som "gamle dage" sikke en oplevelse det må have været...

    SvarSlet
  6. Dear Puk. I have finally managed to really study your blog. I am completely overwhelmed by it and have gone right back to 2008. You have totally inspired me. It was great to meet you on the Jessy Chorley workshop, what a great day that was. I wish i had spoken to you more about crochet. I taught my self to do it 4 months ago and am now completely addicted. Do stay in touch. I so look forward to you blog updates. Beth x

    SvarSlet