søndag den 21. september 2014

At skrive fine breve no.1: Lav en sød gave til din penneven

I mine næste blogindlæg vil jeg vise nogle idéer til, hvordan man kan skrive fine breve. Jeg får utrolig mange spørgsmål på Instagram om, hvordan man finder pennevenner, hvad man sender med i et brev, hvad man kan skrive om osv. Derfor deler jeg nu lidt ud af det, jeg selv kan lide...

Den første idé er en lille kat med masking tape rundt om maven. Det kan alle brevskrivere bruge til at pynte kuverter og kort med.

 Fold et stykke kraftigt papir på midten (eller brug et stykke karton).

Klip et par ører ud i papiret 

Tegn ansigt og ører på katten med en tynd, sort tusch 

Kom nu masking tape rundt om maven på katten. Tapen er lige til at pille af igen, når din penneven modtager det med posten.

Her en anden variation. Jeg er sikker på, at sådan en mt kat vil vække glæde. Eller hvad tror du?

I some times make these cardboard cats with samples of masking tapes for my penpals. Maybe you would try to make one for your penpal and sent it to him/her in your next letter?

3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! Putter du mere tape om så det kan tages af og bruges igen? Eller er det bare til at holde katten sammen?

    SvarSlet
  2. Ja, Camilla. Vikler tapen mange gange rundt, så modtageren har lidt at lege med :)

    SvarSlet
  3. Det er fedt, at du er begyndt at lave den slags DIY. Jeg har vist brug for at få skåret lidt ud i pap, hvordan jeg bliver en bedre penneven. :)

    SvarSlet