onsdag den 24. oktober 2012

Hæklet slips

Flere har spurgt mig om opskriften på det hæklede slips, som jeg har vist på bloggen for over et år siden. Måske er folk ved at lave julegaver allerede?

Opskriften er meget simpel og kommer her:

Du skal bruge:
50 g bomuldsgarn i én farve (f.eks. sort)
50 g bomuldsgarn i en anden farve (f.eks. grå)
1 hæklenål nr. 2

Sådan hækles slipset
Slå 12 cm lm op.
Hækl 35 cm skiftevis 3 rk sorte og 3 rk grå stm.
7 gange på indtagningsstedet hækles næstsidste m som fm, derefter 1 lm.
Hækl videre lige op til slipset måler 123 cm.

Montering
Fold slipset på langs, så kanterne mødes midt på bagsiden.
Sy kanterne sammen med flade kastesting, og luk enderne med usynlige sting.

That's it! God fornøjelse.

10 kommentarer:

  1. Nej, hvor pudsigt, at du netop kommer med en opskrift på et hæklet slips, for jeg hæklede selv et slips for nogle uger siden. Jeg fulgte ikke en opskrift, men kan dog alligevel se, at jeg hæklede mit slips anderledes end dit. Fint at se andre måder at hækle et slips på. Måske jeg skal prøve din version en dag. :-)

    SvarSlet
  2. Lige det jeg ikke gik og vidste jeg skulle lave i julegaver til mine nevøer :0)

    SvarSlet
  3. Fedt! Tak fordi, du deler, Puk. Jeg har dog lurer på en ting...hvor er "indtagningsstedet"? Jeg kan ikke rigtig se det for mig. Jeg ku ellers sagtens se mig selv lave et par stykker af de her som supplement til nogle butterflys, der flyver rundt derude :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, tror du ikke bare, at indtagningsstedet er der, hvor man er kommet til, når man har lavet de 35 cm stm? Derfra begynder man at tage ind... Det må prøves:)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Det er faktisk rigtig fedt! Kan være vi skal have dig til at levere nogle slips til vores webshop :D

    SvarSlet