fredag den 8. juni 2012

Sådan hækler jeg tæpper sammen

Jeg får ofte spørgsmålet: "Hvordan skal man hækle lapper sammen til et tæppe?" Og jeg vil prøve at vise, hvordan jeg gør. 
Når jeg har hæklet en masse lapper og skal samle dem til et tæppe, hækler jeg først en omgang med fastmasker rundt om hele lappen. I hvert hjørne hækles 3 fm.
Når lapperne skal hækles sammen, lægger jeg dem vrang mod vrang og hækler gennem bagerste maskelænke på begge lapper.


Jeg hækler sammen med fastmasker. 

Jeg hækler alle lapperne sammen i rækker på tværs først. Når det er gjort, begynder jeg at hækle på langs.

Fastmaskerækken kommer til at ligge ovenpå det hæklede. Sådan kan jeg bedst lide det. Hvis du helst vil have en mindre synlig sammenhækling, kan du lægge lapperne sammen ret mod ret, når du hækler dem sammen. På den måde vil fastmaskerækken komme til at være på bagsiden af tæppet.


Jeg håber, det er forståeligt.


I've tried to show in pictures how I join crocheted squares for a throw.

6 kommentarer:

  1. Superbe!
    Den forklaring kan jeg bruge.
    Klar og tydelig tale.
    Tak.

    Glædelig fredag.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre! Også en god fredag til dig:)

      Slet
  2. Tak for en super god DIY! :o)

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Hvad hedder det mønster dine oldemors lapper er hæklet i ?
    kan jeg finde mønsteret nogen steder på nettet ?

    Mvh
    frk. Jensen

    SvarSlet