onsdag den 7. september 2011

Nem øko-mad i aften?

Hvad med at lave en lækker øko-burger med grovbolle, salat og gode urter?


Ikke at dette skal til at være en madblog, men jeg er blevet spurgt, om jeg vil afprøve nogle nemme opskrifter på økologisk mad, som Kohberg og Urtekram har lavet under navnet Plan Ø. Og det vil jeg da.

I går fik jeg så manden til at købe økologisk oksekød, tomater og mozzarella. Sylvester på 7 ville rigtig gerne hjælpe til med at lave aftensmad. Her er han er i færd med at lave råkostsalat.


Alle disse lækre økologiske varer fik jeg med posten, og selvom en del af tingene indgår i vores daglige husholdning, var der også nye ting, som f.eks. sandwich spread'en med basilikum og de mosede tomater, som skal bruges til en gang tomatsuppe.


Det færdige måltid. Sundt og nemt - og så er det oven i købet økologisk:)


Du kan også lave nemme økologiske retter ved at klikke på Plan Ø's facebookside.


Herhjemme er burger og råkost-salat en populær spise, så der var ingen sure miner ved spisebordet. Dog ville knægten på 10 ikke have hverken mozzarella, grillkrydderi eller sandwich spread på sin burger, men sådan er det. Så blev han bare snydt for den oplevelse. Det bliver spændende, hvad de siger til tomatsuppen, som jeg også skal prøve at lave.


Bon appetit!

2 kommentarer: