lørdag den 15. januar 2011

Struktur og enkelhed kontra kaos og idémylder!

Jeg har lavet denne plakat til mine elever i 5. klasse. På den kan man se, hvordan man hækler luftmasker, fastmasker, halvstangmasker og stangmasker. Jeg kan godt lide den struktur og enkelhed sådan en instruktionsplakat udstråler. Struktur synes jeg ikke, jeg har i mit kreative virke - altså når jeg finder på ideer eller bliver inspireret af en dims i et blad eller ser to farver sat sammen på en ny måde - så arbejder jeg løs uden planlægning. Går i gang med projektet med de forhåndenværende materialer og har gerne mange ting i gang på samme tid. Og tankerne flyver rundt i disse dage - på den gode måde.

I dag tilbragte jeg en hel eftermiddag i selskab med en skøn kvinde, der deler min passion for hækling og syning. Er du gal, hvor er vi bare på bølgelængde! Og idéerne føg om ørerne på os. Wauw! Der er stof til eftertanke, og ting jeg skal have skrevet ned og handlet på - gerne sammen med andre kreative kvinder. Hvor er det fedt, at møde mennesker i det virkelige liv, som man har lært at kende gennem deres blog. Hvis du endnu ikke selv har turdet kaste dig ud i det, kan jeg anbefale dig det på det varmeste - det er simpelthen for fedt!

Og så husker du lige min giveaway, ikk? Du kan stadig nå det. Jeg trækker en vinder i morgen.

6 kommentarer:

  1. Fin plakat og god idé at gøre den så konkret. Tror jeg vil gøre dig kunsten efter med en "broderi-plakat" til mine håndarbejdselever :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det en god idé. Så tror jeg at selv jeg kunne lære det!

    SvarSlet
  3. ej en god ide, kunne være jeg skulle lave en til min søster der gerne vil lærer at hækle

    SvarSlet
  4. Sådanne plakater lavede jeg også til mine håndarbejdsbørn. De er nemme at overskue og frigør jo også dig til at hjælpe de, som har behov.

    Jeg kom til at tænke på, at der på youtube og forskellige håndarbejdshjemmesider er videoer, der viser, hvordan man strikker forskellige teknikker. Måske der også er det mht. hækling. Måske du kunne bruge det i timerne også?

    God søndag

    SvarSlet
  5. Sådan! Er selv lærer, så jeg ved præcis, hvad du mener.... også med hensyn til fravær af struktur og orden i ens kreative virke. Men kreativiteten skal vel have frie vinger til at bevæge sig, tror jeg.

    SvarSlet