mandag den 17. januar 2011

Min date med Oliver

Hver mandag kører jeg min søn og en af hans gode venner til bordtennis. Når de er sat af ved hallen kl. 18, kører jeg selv videre ind til byen, hvor jeg parkerer lige ude foran en rar café, hvor de serverer en rigtig god chai latte.



Her har jeg en date med Oliver (caféen hedder Oliver, smart ikk?), og den date går ud på at nyde mit eget selskab.
Nogle dage - som i dag - bruger jeg de lækre omgivelser til at få overstået de matematikopgaver, jeg skal rette - andre dage skriver jeg et brev, hækler lidt eller surfer rundt på nettet.
Det er med at unde sig selv sådan en time alene, hvis man har muligheden for det.
Kl. 19 henter jeg drengene igen, og jeg har nydt tiden i Olivers selskab.

Nydelse er kodeordet!

- Posted using BlogPress from my iPhone

15 kommentarer:

  1. lyder som en rigtig dejlig ugentlig date:-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en rigtig god aftale du der har lavet med Oliver:) Og det er nemlig SÅ rigtigt at værne om alenetid af og til...

    SvarSlet
  3. Det synes jeg lyder som en rigtig god ide !

    SvarSlet
  4. det lyder bare som en helt vildt skøn time du har der!!!!
    Sådan én vil jeg lægge ind i min uge fra nu af!

    SvarSlet
  5. Det er den mest fantastisk ide jeg har hørt længe...uforpligtende, ren rå alene-tid...:-))

    SvarSlet
  6. God ide. Man burde være bedre til at sætte sig alene på en café og nyde en stille stund med sig selv :)
    DET vil jeg gøre snart.

    SvarSlet
  7. Det lyder som en alle tiders ide, det burde flere forældre "forære" sig selv...alene-kvali-tid:-)

    Endnu går Oscar kun til gymnastik i den lokale hal (og det er forældre-barn-gym så der hopper moren også med rundt:-)....men en dag er han sikkert stor nok til at skulle til fodbold, svømning eller noget andet inde i byen...og SÅ vil jeg gøre som dig:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  8. Hvor er det dejligt, at du giver dig selv sådan en skøn alenetime :)

    SvarSlet
  9. Uh - da jeg var ung og sprød, arbejdede jeg på selvsamme Oliver - godt at høre, at den stadig eksisterer og stadig er god.

    SvarSlet
  10. Lyder som en god time. Fedt at du "tillader" dig selv det.
    Jeg har også ego-timer. Dem skal der bare være plads til,ikk??

    SvarSlet
  11. Det er så godt for sjælen. Tillykke til dig fordi du gør det.

    SvarSlet