tirsdag den 7. december 2010

Sorry...

Hver aften ligger jeg og tænker. 
Kan ikke falde i søvn. 
Hvad skal der ske med min arbejdsplads? 
Vil jeg blive der (hvis det er en mulighed)? 
Er dette en ny åbning for mig? 
Skal jeg lave noget andet? 
Kan jeg finde ud af det? 
Skal vi flytte?
Hvorfor trætter jeg jer med det? Ved det ikke...

Og så en anden ting...
Hvorfor er der ikke julefred i min familie?
Slutter med et citat fra en fremragende artikel i Politiken - et interview med Ghita Nørby.Den er fra sidste år, men tåler helt sikkert en genlæsning.

"Jeg savnede min mor, jeg kunne bare ikke holde ud at være sammen med hende."
Ghita Nørby

8 kommentarer:

  1. Jeg synes det hjælper at fortælle sine tanker. Sige dem højt. Skrive dem ned.
    Du trætter ikke mig. Tværtom.
    Tanker og følelser, der deles, kan skabe nye ideer.

    SvarSlet
  2. Århhh hvor jeg holder af din blog , både den kreative del og de tanker du gør dig om livet .

    SvarSlet
  3. Jeg har læst dit indlæg og Ghitas artikel - og suk jeg føler mig ramt og føler sympati med dig. Jeg er 51 og har i år valgt at holde jul uden min mor og søster netop på grund af al balladen og alle kampene for at få deres anerkendelse. Jeg skulle blive 51 inden jeg kunne give mig selv lov til at holde fri fra pligten

    Tanker på dig og jeg synes faktisk det er grænseoverskridende at skrive sådan på din blog.

    SvarSlet
  4. Der ramte du lige ned i mit solar plexus. Jeg håber du kan finde en fred inden i dig selv til at beslutte at gøre det, der er godt for dig. Både med arbejde og med hjem og familie.

    Ofte beror al familieballaden på manglende fælles sprog, er jeg i gang med at erfare på den dyre måde. At vi ikke alle får sat ord på, hvad vi hver især har behov for, så vi kan tage det rigtige hensyn til hinanden. For fisan, det slider.

    Kærligst,
    mette b

    SvarSlet
  5. Hej søde Puk
    vi er der med vores ører, ligesom du er der når vi skriver om vores bekymringer, glæder eller frustrationer. Jeg tænker meget på jer, både dig, dine kollegaer, dine børn, alle de andre børn og alle forældrene til alle de mange børn.
    Jeg forstår ikke det der regnestykke med at lukke skoler, eller slå dem sammen, på en tit upraktisk måde, at spare på sygeplejerske og andet sundhedspersonale, at proppe flere børn ind i hvert klasselokale... Måske det i virkeligheden ikke er meningen at vi skal forstå det, men jeg vil gerne, og jeg bliver sgu så sur over mange af de beslutninger der bliver taget!!!

    God dag til dig fra en anden lærer med ondt i hovedet over en 3.klasse der larmer i billedkunst. NU er frikvarteret slut og jeg vil gå ned til klassen og få dem til at forstå at der skal være mere ro i timerne...
    Glæder mig til at se dig!
    Og håber og ønsker for dig og din familie at i finder en god slutning så julefreden kan lægge sig over jer!!!

    SvarSlet
  6. Åh suk... Nogle gange tænker jeg, om der overhovedet er julefred i nogle som helst familier?? Der er i hvert fald ikke i særlig mange af dem jeg kender. Desværre.

    SvarSlet
  7. Losarinas mor: Du har nok ret. Det hjælper at dele sine tanker med nogen, der lytter.

    Vilma: Hvor er det dejligt at høre. Det gør mig oprigtig glad.

    Strikkeglæde: Tusind tak for din kommentar og at du tør overskride grænser! Jeg håber bare ikke, at jeg skal blive 51 før jeg "tør" gøre noget ved den situation, jeg til stadighed står i. Flot at du tør! God jul med det valg, du har gjort dig.

    mette b: Du har så meget ret med hensyn til det fælles sprog. Det går det heller ikke så godt med her. Jeg håber også, jeg finder freden indeni mig selv til at træffe de rette beslutninger. Tak for dit input.

    Gaia: Tusind tak for dine tanker og søde ord. Glæder mig også til vi ses og kan snakke.

    Louise: Måske er det netop ved juletid, at de konflikter, der ligger og ulmer resten af året, springer ud i lys lue. Og det sker i rigtig mange familier, som du siger.

    SvarSlet
  8. Det lyder til, at du har nok at tænke på.. Og hvor gør den nye folkeskoleplan i dag os bare ikke mere glad for "det offentlige"..
    Der er et eller andet helt galt..
    Mine tanker til dig, dine kolleger, familie og alle de andre der taber i det her spil..

    PS: jeg håber julefreden falder hos dig også..

    SvarSlet