søndag den 5. december 2010

Adventsgaven til manden

Herhjemme har vi en tradition med at give adventsgaver, eller det vil sige, det er nissen, der kommer med gaver til alle i familien. Hver adventssøndag sætter vi en skål grød og et glas saftevand eller nisseøl frem til nissen. Han er så sød at kvittere med en pakke til hver af os.
I dag kom nissen med disse hæklede håndledsvarmere til min mand. 
Min ældste søn på 9 har et par gange gættet på, at nissen nok snarere var far eller mor, og da han så gaven her, blinkede han lige til mig. Han ved godt, at det er mor, og ikke nissen, der er ferm med en hæklenål:)

Og så lidt teknisk info til de interesserede. Håndledsvarmerne er hæklet i blød uld på en nål nr. 4,5. De er hæklet med fastmasker i bageste maskelænke, og det er faktisk vrangen, der vender udaf.
Cirklen på håndledsvarmerne fik jeg idéen til, fordi min mand er vild med tøj fra Ben Sherman, og de bruger mærket på deres tøj. Se f.eks. her.
Han blev rigtig glad for dem:)

2 kommentarer:

  1. He, det lyder lidt som den nisse vi får besøg af herhjemme. Hun sidder oppe på loftet og syr og strikker i tællepråsens skær.......når hun ikke 'snyder' og går i Netto;)

    SvarSlet