fredag den 5. november 2010

Hver dag er en fest!

Jeg tror, jeg skal øve mig i at holde mere fest i hverdagen. Ikke altid tænke i fiberboller og gulerødder og fornuftigt fodtøj til drengene. Øvede mig i dag:) Mine drenge fik hver en mad med skumfiduser. Ovenpå maden lå et flag, de selv kunne sætte i, når den skulle fortæres. 
Det blev bemærket! Det var det første, de sagde til mig, da jeg hentede dem i SFO'en - at det var en sjov mad, og sådan en ville de gerne have med en anden gang.
Bare tanken om læreren, der bad yngste søn om at vise maden rundt i hele klassen, var det hele værd. De har moret sig, og jeg har gjort mine drenge glade. Det skal jeg gøre noget mere.

Mere fest i hverdagen!
Hvordan kan man gøre det?

Putte skumfiduser på madderne.
Tage pailletjakken på på arbejde om tirsdagen.
Drikke rødvin en mandag aften.
Køre noget mere på rulleskøjter.
Danse til musik man hørte i folkeskolen.
Har du flere gode forslag?
Så skriv dem endelig til mig!

14 kommentarer:

  1. Fedt, du har fuldstændig ret, mere fest i hverdagen. Skumfiduser på rugbrød og flag dertil, genialt:-)

    SvarSlet
  2. Ja! Dette liker jeg! :-)

    Fest i hverdagen:

    Et kakelys på fiskekaka som man kan blåse ut før maten.
    Dekke på til middag med den fineste duken og det fineste serviset man har.
    Servere frokost på senga.
    Pakke inn matpakken i gavepapir med vakkert bånd og et til/fra kort.
    Spre roseblader på stuebordet.

    Det var visst det jeg kom på sånn i full fart. :-)

    SvarSlet
  3. Mine barn pleier å få seigemenn på nistematen når de har bursdag, og jeg putter av og til en liten lapp med feks: "mamma er glad i deg, ha en fin dag" til han som går i 2 klasse og kan lese. Når de har med seg egg med skall på så tegner jeg et ansikt på det osv. Små ting som gjør dagen god :) Et riktig godt prosjekt du har på gang der!

    SvarSlet
  4. Skøn ide!
    fest i hverdagen, det skal der mere af!!
    Her står den ofte på vild og uskøn dans, til hvad nu musik børnene hører

    hoppe i vandpytter

    kælke (Når nu vinteren får rigtig fat og sneen forhåbentlig kommer)

    danse rundt udenfor i regnvejr - uden regntøj og hjem og under dynen med en kop varm kakao

    holde sengedag

    SvarSlet
  5. Jeg kender en far som serverede vingummi-madder for sin datter, når hun var rigtig tøse-sur. Det virkede hver gang :-)

    SvarSlet
  6. JA, klart mere fest i hverdagen. Give mange knus og positive kommentar til andre - så kommer de tit også tilbage.
    Dække fint op til hverdags spagetti med kødsovs.
    Fjolle med ungerne og de voksne der er med på den.

    ... vores børn har altid elsket når der også var dækket op til deres bamser eller dukker ved bordet.

    Rigtig god hverdagsfest

    SvarSlet
  7. Vi har en gang fået pindemadder (og kun pindemadder) til aftensmad. Det var festligt!!

    SvarSlet
  8. Jeg kunne ikke være mere enig...der går ofte for meget fornuft og helse og øko i det sunde madpakker, fornuftigt fortøj, bæredygtige produkter, de rette farver i indretningen osv. osv. osv...og sådan skal det da også være - man skal bare huske at give plads til legen og afvigelserne...

    Jeg stemmer også for mere fest i hverdagen - og jeg syns dine madder er en super sjov og simpel måde at få smilet frem på!

    Her er mine forslag:

    -Klæd dig ud som julemand og del slik ud til dine kolleger (det har jeg gjort 2 år i træk til STOR morskab for de øvrige kontormus...og endda med et helt rigtigt julemands kostume, tyk mave og det hele!!)

    - Tag en rød klovnenæse på i morgentrafikken og nyd de andre bilisters grin og overraskede ansigter når I holder i køen!

    - Brug det fineste porcelæn, glas og servietter til risengrøn en onsdag aften

    - Gem ikke dit pæneste tøj, sko eller parfume til særlige lejligheder...måske når man ikke at få det brugt før det er for sent!

    - Brug penge på bif ture, teater og tivoli

    - Spis candyfloss tit

    - Lav cirkus med ungerne

    - Byg huler og lav fjollede madpakker...

    Uha jeg kunne blive ved...

    Kh. Malene

    SvarSlet
  9. I et anfald af "gider ikke købe ind og lave mad i dag" her forleden, lavede jeg brunch til mine tøser sidst vi var alene hjemme - til aftensmad.
    Pølser, røræg, pandekager, juice, baked beans.
    De syntes det var megasjov

    SvarSlet
  10. rigtig god ide, og ja man skal huske at nyde hverdagen, det er dem vi har flest af :)

    SvarSlet
  11. Pynte op med balloner på en alimdelig dag

    Skrive små kærlighedsbreve til børnenes madpakker - (det gør jeg hver gang de skal sove ud på koloni - og de elsker det - og forventer det - og er meget spændte på hva der nu står)

    Tage aftensmaden med til stranden (om sommeren) og spise den på tæppe.

    Jo, vi gør det også - men slet ikke nok

    SvarSlet
  12. TUSIND TAK for alle de søde og sjove kommentarer, der gav mig endnu flere ideer til, hvordan hverdagen kan blive lidt sjovere. Må helt klart prøve nogle af tingene af!

    I dag har været en dum dag, så jeg blev helt glad af at læse jeres kommentarer igen. Så håber jeg i morgen bliver bedre.

    KH Puk

    SvarSlet
  13. He he, fantastisk tanke og fantastisk blog.

    SvarSlet