fredag den 30. juli 2010

Byen der inspirerer mig (gang på gang)

København. 
Smukke, smukke by. 
Først legede vi turister ved Marmorkirken og Amalienborg med stort kamera på maven.

Køen til Frederik d. 8's palæ var meget lang, men vi ventede kun en halv time. Skønt sted de skal bo Mary, Frede og ungerne:)

Street art i bybilledet. 
Mine øjne er altid åbne for kunst på gaden.

Graffitti med en snert af forvirring. 
Stadig kan jeg finde skønhed i stregerne.

Sticker fundet på et nedløbsrør. Kan sagtens forestille mig motivet applikeret på en pude eller en taske.

En af yndlingsbutikkerne - Creme de la Creme a la Edgar - er flyttet til nye lokaler. Kunstneren Stine Maria Aalykke (klik på linket og se billeder fra hendes eget hjem) har udsmykket døren til butikken. Skønt med skønt på!
(Stine har jeg leget med som barn, sjovt nok...)

Eftermiddagskaffen blev indtaget i Paludan Bogcafé, og her fandt jeg det fine billede lavet af sten (!) og papir.

Billedreportagen fra den store by er slut. Flot hvis du holdt ud så langt:)

Yesterday I went to Copenhagen with my mother. We visited the mansion of Frederik the 8th. A walk in the city afterwards gave me a lot of inspiration. A nice day:)

5 kommentarer:

  1. Jeg holdt ud! ;-)

    Dejlige billeder, tak for dem.

    SvarSlet
  2. Jeg holdt også ud og kunne sagtens tåle mere !
    :-)

    SvarSlet
  3. Fin lille reportage & generelt dejlig blog. Hvis du er glad for street art må du endelig huske at tjekke min anden blog www.streetheart.dk ud. Der er daglige opdateringer fra gaden og meget andet godt:-) God weekend!

    SvarSlet
  4. Jeg har også lige været i Mamorkirken. Sad længe derinde med min pige på 9 og bare lyttede til orgelet og nød synet af kirken. Dejligt sted!

    SvarSlet
  5. ThinkingSpace: Det var godt. Synes pludselig det blev lidt langt, da jeg skrev...

    Losarinas mor: Du skal nok få mere:)

    girllikesrainbows: Tusind tak for dine søde ord. Tjekker jævnligt streetheart! Også en god weekend til dig.

    ea-o: Det var nok et dejligt sted at tage børn med hen. Havde dog ikke mine drenge med denne dag. I går var vi i Roskilde Domkirke, og de var med. Det var også en fed oplevelse:)

    SvarSlet