søndag den 31. januar 2010

Giv en idé!

Har du en idé til, hvad der skal med i min hæklebog? Skriv det i kommentarfeltet og så vil jeg trække lod blandt alle de indkomne idéer lørdag d. 6. februar.
Du kan enten finde på noget selv, eller kigge på nogle af mine gamle indlæg. Den heldige vinder modtager det strikkede pandebånd med hæklede kugler, som er vist på billedet.

Har ryddet lidt op i mit garn. Det er meget mere inspirerende, når man kan se, hvilke farver man har.

Og der er jo nok at gå i gang med, så jeg håber på nogle gode forslag til, hvad jeg kan have med i den hæklebog, som jeg til stadighed arbejder på.

12 kommentarer:

  1. Hej Puk

    Herlig idé med at indsamle idéer fra dine læsere! :)

    Min første tanke var et hæklet slips - evt. både i en herre og drengeversion... Måske ternet - så ville det være super fedt!

    Hilsen Helle, der glæder sig vildt til den bog bliver en realitet..., for jeg er vist ved at blive rigtig bidt af hækling :)))

    SvarSlet
  2. Hej Puk.
    Kan næsten ikke vente til den bog udkommer :)
    Jeg ville elske at få en hæklet hue til min datter uformet som en ugle :) og så med øreklapper og snor til at binde med :)
    Mange hilsner Christina

    SvarSlet
  3. Den adventskrans du har lavet er såååå fin at den må med i bogen.
    Og det pandebånd er så fint, at det må hjem til mig...
    Tak for en altid inspirerende blog.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. En opskrift på en hæklet, SEJ drengehue, som ser sporty ud, ikke er til babyer eller små drenge, men til skoledrenge... Det er nemlig svært at finde nogen som helst steder! De fleste hæklede maskekombinationer giver nemlig et meget feminint udtryk, og det er altså IKKE sejt! (Skulle jeg hilse fra mine tre store drenge at sige). Håber, du tager udfordringen op, (eller lader mig vide, hvis du skulle falde over opskriften på sådan en hue et eller andet sted!)
    -LisBethLys.

    SvarSlet
  5. Jeg er vild med dine hårbøjler med cirkler og kugler, dine fingerdukker og din uro, for det er en meget anderledes måde at bruge hækling og en af de ideer jeg har givet videre til interesserede. Så de ting vil jeg gerne finde i en bog.

    V/ Katrine

    SvarSlet
  6. En af de fantastiske ting ved det du laver er, at det er lidt skørt, skævt ! F.eks hue til en porcelænsæl., uroen af grene med et mavebælte, medaljen osv. Sådanne skønne påfund er vigtige at få med i en bog.
    Og måske lidt beklædning ?

    SvarSlet
  7. Hej Puk - jeg bøjer mig i støvet for alt det du kan med en hæklenål, jeg er kun lige ved at snuse til faget :-)

    Ang. hækleprojekter ville jeg kaste mig over et par hæklede hjemmesko / slippers - hvis du havde det med i bogen.

    Forslag til forskellige firkanter der kunne sættes sammen til tæpper / puder kunne også være interessant læsning :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  8. Hej! Ett tufft virkat skärp kanske du kan virka (vet inte vad det heter på danska tyvärr) Det kunde vara lite bredare och med en tuff knäppning och i flera färger. Eller en virkat slips som "en fugl i hånden" också tyckte. Vad kul med boken. Kommer den att säljas i Sverige också? /petra.h

    SvarSlet
  9. Hej Puk

    Uroen med de hæklede bandager til grene er noget af det mest ori- og geniale jeg har set længe. Den ville jeg imponeres af i en bog.

    Omslag til lysestager synes jeg også er et virklig personligt pift og så nem at alle kan være med.

    Og nu du udfordrer - så fik jeg da lyst til at hækle et cover til min labtop. Af alle reste-striberne.

    Glæder mig til at blive ejer af din bog en dag,

    SvarSlet
  10. Jeg tenkte på en påskekylling, tenkte jeg skulle prøve det en dag. Men du tenker kanskje på slike ting som ikke er så vanlig å hekle. Jo, kanskje et bokomslag som kan akkurat den boka som leses nå, kunne puttes inni i. Spennende å følge deg.

    SvarSlet
  11. En fugl i hånden: Et slips er en fed idé! Har også tænkt på en butterfly. Jeg håber inderligt, at bogen bliver en realitet:)

    Krudtuglens mor: Sød og sjov idé med en uglehue. Det kan sikkert godt lade sig gøre. Jeg skal dog først lige finde et forlag, der er med på idéen om at udgive en anderledes hæklebog, men nu ser vi!

    Malene: Tak for dine søde ord.

    LisBethLys: Du har ret - det er en udfordring med en sej hæklet hue til skoledrenge, men det er godt med udfordringer!

    kreativekreationer.dk: OK. Det er rart at vide, hvad du kan lide. Sommetider laver jeg jo noget, som jeg ikke aner, om andre kan se det skønne i - f.eks. uroen.

    Losarinas mor: Tak for det. Virkelig godt at høre, at du (og andre) gerne vil have nogle skæve ting med i en hæklebog. Det er netop der jeg synes, jeg adskiller mig fra andre, der hækler. Og jeg håber virkelig, at jeg kan få et forlag med på idéen om, at der skal udgives en anderledes hæklebog.

    Westmose: Tusind tak for de flotte ord - og dine fine idéer.

    prettoflamingos: Jeg tror et "skärp" er et bælte...? Det er en god idé. Jeg har ingen aftale med et forlag endnu, men det ville da være skønt, hvis bogen også kunne udkomme i Sverige - men I har jo mange gode hæklere i Sverige! Kender du Erica Laurell? Eller Annika fra Virkverket? Sidstnævnte har en bog på vej...

    Nina: Tusind tak for dine fine ord. De gør mig noget så glad. Også en god idé med et cover til den bærbare.

    Turid: Har sjovt nok prøvet at hækle kyllinger, men synes aldrig de er blevet så søde... Et bogomslag kunne da også være meget skægt. Tak!

    SvarSlet
  12. super ide med at samle ide´r hos læserene, så er du jo sikker på at der er en masse projekter som er ønskes :)
    jeg kunne godt tænke mig nogle sjove hæklede vanter, med hue til, gerne i farver med gang i og de må også gerne ligne dyr,(det er altid børn der har de sejeste ting):) eller nogle øre muffer, sådan nogen kugler man sætter på ørene, kan ikke helt huske hvad de hedder, og så er mobil holder som ligner en ugle(sådan en ønsker jeg mig helt vildt), eller andre dyr.
    men som du selv siger så er der uendelige muligheder når man skal hækle, jeg ville dog ønske jeg selv kunne hækle det meste, håber mine ide´r kunne hjælpe lidt :)

    SvarSlet