tirsdag den 26. januar 2016

Strikkestolthed!

Min første strikkede trøje - ever! Jeg er simpelthen megastolt, for jeg har for første gang i mit liv strikket en trøje. Det er en Bornholm Sweater fra Kit Couture. Jeg indrømmer gerne, at jeg har været i gang med den i næsten et år! Jeg mødte mange forhindringer undervejs,  fordi jeg er nybegynder i strik, men hver gang noget gik galt, eller jeg havde spørgsmål til mit strikketøj, måtte jeg pænt vente, til jeg kunne mødes med min mor eller en strikkekyndig veninde, så jeg kunne få hjælp

Inden jeg gik i gang, havde jeg aldrig prøvet at strikke på fire pinde, jeg havde aldrig prøvet at tage ind eller dele et arbejde op i to og strikke videre på to pinde, og det kunne kun lade sig gøre, fordi der var folk, der troede på mig og støttede mig undervejs.
Kit Couture lod mig afprøve deres begynder-kit, selvom jeg fortalte dem, at jeg aldrig havde strikket andet end halstørklæder.
Trine Kok bidrog med opmuntrende kommentarer både på Instagram og gennem hendes nyhedsbrev.
Min mor roste mig undervejs og fortalte mig, at jeg strikker pænt!
Min veninde, Vibeke, er den mest tålmodige hjælper, som aldrig giver op, selvom jeg kommer med de mest håbløse spørgsmål.
Wauw! Tænk, hvad man kan udrette med den rette hjælp og opmuntring! 

Jeg er så glad og taknemmelig!

Hvis jeg ka', så ka' du også!

6 kommentarer:

  1. Wow, den er sgu da imponerende flot! Forestillede mig, at ens første strikkede sweater ville være ujævn og hjemmelavet at se på, men åbenbart ikke i dit tilfælde. Godt gået :)

    SvarSlet
  2. Gratulerer! Nydelig og kledelig genser :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot! Godt gået, ikke mindst af en nybegynder. Vildt!

    SvarSlet
  4. Dine briller er ultra fede!
    Og din sweater er drøn smart. Men altså, dine briller:)

    SvarSlet
  5. Hold da op - du er for sej! Det er lige sådan et indlæg jeg har brug for at læse som en strikkenybegynder, der lige er startet på den første voksentrøje... Satser på at jeg også kan klare den på et år - eller max 2:)

    SvarSlet
  6. Det er bare så flot gået, Puk!
    Jeg har været heldig, lærte at strikke og hækle da jeg var 5-6 år, skyldes at jeg har 2 storesøstre 10 og 12 år ældre end mig.

    SvarSlet