lørdag den 21. februar 2015

Kan jeg lære at strikke? #4

Ja, det kan jeg! Et styk færdigt halsrør, og jeg er så stolt! (Og I får mig lige med grå stænk i håret og rynker og det hele...)

Jeg kom videre med halsrøret med hjælp fra min mor. Da jeg sad herhjemme (uden hende), måtte jeg lige genopfriske, hvordan man lukkede masker af ved hjælp af en YouTube-video. Jeg er lidt oppe at køre over det, kan jeg godt mærke, og jeg har allerede lyst til at starte endnu et strikkeprojekt.

Og så lige lidt fagsnak om løbelængde... Jeg drager mig jo visse erfaringer, mens jeg strikker...

Trine fra Meraki (som har skrevet opskriften) havde strikket med to tråde uldgarn fra G[uld]. Dette har en løbelængde på 650 m pr. 100 gram. Det tænkte jeg ikke nærmere over, da jeg gik i gang, men da mit garn slap op inden sidste omgang rib, gik det op for mig, at det selvfølgelig var mit garnvalg, der gjorde det.

Jeg strikkede med to tråde Kauni med en løbelængde på 400 m pr. 100 gram, og så er det jo klart, at det ikke rækker så langt!

Nå, men sidste omgang rib blev strikket med noget effektgarn med lidt glimmer, og det passer mig så fint! Held i uheld, hvis du spørger mig.

I finished my knitted cowl, and I'm so proud! My mother helped me, but as I sat alone at home and wanted to finish off the project, I had to look at a YouTube video for help.

Furthermore I ran out of yarn before the last rounds of ribbing, but I managed to find a great replacement for the blue yarn, I think. I'm very happy with the result!

4 kommentarer:

  1. Det er som om at lige meget, hvad du rører ved, så lykkes det! Det er skisme flot!

    SvarSlet
  2. Tillykke med succesen, nu er du også strikker :-)

    SvarSlet
  3. Fedt at du er igang med strikning! Jeg elsker at strikke! Og det der er sku et mega flot begynderprojekt! Jeg forventer store ting fra dig herfra!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  4. FOR POKKER, PUK!
    Den er blevet rigtig, rigtig flot. Og på én eller anden underlig måde er jeg altså utrolig stolt af dig <3

    SvarSlet