tirsdag den 18. september 2012

Hækling med broderi - eller: Vil du se et egern hoppe rundt på min arm?


Jeg kunne næsten ikke vente med at vise jer de her håndledsvarmere med små egern broderet på. Jeg begyndte på dem i går, og blev færdig med dem her til aften.

Arhhh, nogen gang får jeg bare en idé ind i mit hoved, og så SKAL den bare prøves af, og alt andet må vente! De her hæklede håndledsvarmere var sådan en idé...

For en uge siden pinnede jeg broderimønstret med de to egern, og jeg havde den der idé om, at de skulle broderes på et stykke hæklet med fastmasker. Det er ikke så svært, som det måske kan se ud! 

Garnet, jeg har brugt, er Drops alpaca, og det er bare så superblødt. De er hæklet med en nål nr. 2,5. Bagefter har jeg broderet med broderigarn.

I made these wristwarmers in soft alpaca wool. I pinned the squirrel embroidery pattern a week ago and I had this idea about making them on something crocheted. So, here they are!

17 kommentarer:

  1. Mega cool :) Idé hermed tyvstjålet ;)

    SvarSlet
  2. Du får simpelthen nogle gange de fedeste ideer og får dem veludført. De er super og bliver nok gode håndledsvarmere til den kolde vinter :)

    SvarSlet
  3. Sejt at få sådan en ide og så lige kunne lave det...
    - fede det er de!

    SvarSlet
  4. De er vildt cool!

    SvarSlet
  5. Kender i øvrigt godt det der med, at man bare MÅ reagere på en idé og alt andet bare må vige, fordi man bare slet ikke kan vente med at få tingen færdig og se resultatet - fordi lige præcis DENNE idé, bare kun kan ende godt! ha ha - Øver mig i at fokusere lige så meget på processen og nyde vejen til resultatet! Men resultatet er altså bare ofte guleroden og dermed total optur!

    SvarSlet
  6. ... SUPER god idé - godt tænkt!! !!! smil herfra Lisette

    SvarSlet
  7. Hvor er de skønne Puk. Rigtig god idé:)

    SvarSlet
  8. Awesome. What a rocking squirrel!

    SvarSlet
  9. Sejt;-) og da mega trendy

    SvarSlet
  10. Tusind tak for de mange positive kommentarer! Herligt herligt:)

    Skriv meget gerne til mig, hvis I har lavet håndledsvarmere med broderi på, fordi I er blevet inspireret af mig. Jeg vil rigtig gerne se jeres version!

    Kh Puk

    SvarSlet