mandag den 27. august 2012

Hækling for velgørenhed!

Nu kan jeg løfte sløret for min gode idé: Her i weekenden har jeg været i kontakt med Giova fra bloggen One Bunting Away. Hun har hæklet det smukke skilt på billedet, og jeg skrev til hende, fordi jeg havde ladet mig inspirere til mit skilt med teksten: "Pin less - make more". (Jeg synes det eneste rigtige at gøre, når man lader sig inspirere af andre, er at give dem noget link love og måske også lige lade dem vide, at man har lavet noget ud fra deres idé).

Nå, jeg fik idéen til at lade hækling og velgørenhed gå hånd i hånd i aftes, fordi jeg skal samle ind for Red Barnet nu på søndag. Jeg fortalte Giova om min idé, og hun var straks med på den.

Det her bliver altså bloggernes lille bidrag til at hjælpe børnearbejdere i Bangladesh, og det kommer til at foregå på denne måde:

I morgen kl. 7.00 starter to auktioner her på min blog. Den ene er over det hæklede skilt med teksten "Pin less - make more", som jeg har lavet. Den anden er over det hæklede skilt med teksten "Grateful", som Giova har lavet. Du kan byde på skiltene ved at skrive dit bud i kommentarfeltet. Den, der har det højeste bud, når auktionen slutter, vinder skiltet og skal sende pengene til mig via bankoverførsel. Disse penge giver jeg til Red Barnet, og herefter sender jeg skiltet til vinderen.

Er det til at forstå?

Jeg er sikker på, at vi sammen kan vise, at indbyggerne i Blogland kan rigtig meget i fællesskab - også rejse penge til et godt formål. Jeg håber inderligt, at I vil være med. 

Crochet for charity!
I've been in touch with Giova with the blog One Bunting Away. I contacted her this weekend to tell her how inspired I was by her work. I told her about an idea I got about making a small auction for charity here on my blog. She thought it was a great idea, and she immediately donated the crocheted sign saying "Grateful" pictured above.

This is how it works: Tomorrow at 7.00 am two auctions open here on my blog. You can make a bid on the crocheted sign saying "Grateful" made by Giova, and/or you can make a bid on the sign saying "Pin less - make more" made by me. You can make bids in a comment, and the one with the highest bid, when the auction closes, wins. The winner will pay me the money, and I will give it to Save the Children on Sunday, when I'm collecting money for them. This year they are helping children in Bangladesh to get an education in stead of  working all day. I will send the sign to the winner after the auction has closed.

I hope you'll join and help us help "Save the Children"!

1 kommentar: