tirsdag den 27. december 2011

Dine drømme og håb for 2012

Jeg har lavet en notesbog til mig selv. På forsiden står der tre ord, som er udtryk for nogle værdier, jeg vil gøre ekstra meget for at efterleve i 2012.


GLÆDE
KÆRLIGHED
OVERFLOD

Overflod skal forstås som overflod af flere ting - overflod af dejlige mennesker omkring mig, overflod af tid, overflod af penge, overflod af energi.


Hvis du har lyst, kan du selv lave et omslag til en notesbog. 


HOW TO:
Til en kinabog i A5-størrelse skal du klippe to stykker stof på 24x44 cm.
På det stykke du vil bruge til forsiden stryges kraftig vlieseline.
På hvidt stof stemples de ord, som du synes er gode for dig.
Stryg vliesofix bagpå stoffet med ordene - eller brug spraylim.
Stryg eller lim ordene på forsiden af stoffet.
Sy zig zag rundt i kanten.
Læg nu de to stykker stof ret mod ret mod hinanden.
Sy rundt i kanten med knap 1 centimeters sømrum. Lad et hul på ca. 10 cm stå åbent til at vende igennem.
Klip hjørnerne af og vend. Stryg grundigt, så det hele ser fint ud.
Fold det overskydende stof ind over bogens for og bagside. Se billedet herunder:


Sy med små kastesting, så flapperne holdes fast.


Nu er du også klar til at skrive dine drømme og håb, visioner og idéer, tanker og oplevelser ned, når et nyt år starter lige om lidt.


Hvilke tre ord skal der stå på din bog?

9 kommentarer:

  1. Den er godt nok fin.
    Selv har jeg lige taget min nye kalender i brug. Snart skal jeg traditionen tro skrive ønsker, drømme, mål og håb for 2012 ned i dette års kalender og lige se hvad jeg skrev ned samme tid sidste år.
    Jeg er VILD med at tage en ny kalender i brug og når et nyt år starter...

    SvarSlet
  2. Tusind tak, Gaia. Jeg har det som dig - det føles godt og spændende at tage hul på et nyt år, en ny kalender, en ny tid.

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin puk. Jeg vil også have sådan en skøn bog at begynde et nyt år med. Dejlig start på et nyt år. Godt nytår til dig

    SvarSlet
  4. Hold nu kæft, den er fed! Møglækker! Intet mindre.

    Mine tre ord kunne sagtens være de samme, tror jeg, her i skrivende uforberedte stund..

    SvarSlet
  5. Jeg har noget med kalendre... Jeg ELSKER dem! Og bruger dem både til aftaler, fødselsdage og som intermistisk dagbog.
    Har-ud over min kaldender-nu investeret i en skøn rød Moleskine-notesbog, som skal være min makker i år. Til gode idéer, små skitser, pass-words jeg glemmer, udklip jeg finder, noter og tanker.
    Måske jeg skulle starte den med tre ord, som skal følge mig i år.
    God idé.
    Kh. MiA

    SvarSlet
  6. Hvor er det en skide god ide - jeg har selv tænkt på ideen med at holde mig en notesbog for at få lidt fre di hovedet for alle tanker og ideer, men det der cover, det er da bare ekstra fint og effektivt! Pøj pøj med fokus-projektet :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en fin ide:-)
    Og så så jeg også lige i dit tidligere indlæg, at du har en dreng, der ligesom min, hedder Sylvester:-) Det er ikke så tit jeg oplever det.... Godt navn:-)
    Kh Ninna

    SvarSlet
  8. Dans Lyt Lær kunne være mine ord. Danse med min skønne datter. Blive bedre til at lytte til andre og mig selv. Lære et nyt sprog. Godt nytår til alle blog-lovers.

    SvarSlet
  9. For en fin ide! Det kunne jeg også trengt å gjøre. Godt nytt år og klem til deg!

    SvarSlet