søndag den 30. oktober 2011

ADVARSEL: Link til farligt hæklemønster

Ja, jeg bliver nødt til at advare de mennesker, der ofte anvender kommentaren: "Bare lige én række mere". Dette hæklemønster er nærmest afhængighedsskabende. Man får lige lyst til at tage en række mere, og en række mere, og... Så pas på derude - her kommer linket:

Farligt hæklemønster


Som det ses, er opskriften på engelsk. Hvis det volder problemer, kan jeg hjælpe lidt:
ch=luftmaske
dc=stangmaske 


Flere masker skal du faktisk ikke bruge, så hvis du tør, kan du gå i gang om lidt.

12 kommentarer:

  1. .... mener du ikke ch = luftmaske??

    Og tak for link ☺

    SvarSlet
  2. Jo da, tusind tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Jeg retter med det samme:)

    SvarSlet
  3. Nøøj, det ser flot ud! Det er jeg nødt til at prøve, tak for det (farlige) tip ;)

    SvarSlet
  4. Lækkert mønster, tak for link, selvom det nok er vanedannende. ;-)

    SvarSlet
  5. Det er så flot! Vil du kunne hjælpe med en hel oversættelse af mønstret? Du kan nok høre jeg er nybegynder, altså sådan rigtig nybegynder.
    Tak for en rigtig inspirerende blog som jeg dagligt nyder.
    Vh Ann Dorthe

    SvarSlet
  6. Ej ja det er da super fint...det kan du altså ikke være bekendt! Som om der ikke er nok idéer der tumler rundt i hovedet og to-do listen og julegavelisten er lang nok i forvejen...skam dig! Og tak fordi du deler!!!! :D he he...

    SvarSlet
  7. Fedt fedt fedt! :)
    Dooh, nu blev to do listen endnu engang længere... Nå ja, mon ikke det går :)
    Glæder mig til at se om jeg kan forstå mønsteret, kæmper allerede en del med at finde en oversætter til et andet mønster jeg har på engelsk :p
    Der skal dog bruges en del flere forskellige masker...

    SvarSlet
  8. Jeg er ikke den store hækle haj, men jeg øver mig :-) der er et mønster i Politikkens strikke og hæklebog, der minder meget om. Der er vist bare en mere stangmaske imellem end her...TROR jeg nok. Det hedder "tæt muslingemønster". Men det kan måske hjælpe lidt tilmforståelsen af dette mønster på engelsk :-)
    Tak for alle de gode inputs, du kommer med!

    SvarSlet
  9. Hej! Jeg er ikke så ferm i at hækle andet end frihånd og amigurumis, men jeg har brug for et projekt der kan hygges med ved siden af bachelor projektet. Og dette ville være perfekt som puttetæppe til den lille fyr vi venter til februar. Men men men, nu har jeg prøvet mønstret af og kan bare ikke få det til at fungere! Så håber jo inderligt at du følte trang til at oversætte og evt. et par gode råd hvor du mener det skal til for os nybegyndere.

    Kreahilsner Charlotte

    PS.Du har en virkelig skøn og inspirerende blog!

    SvarSlet
  10. Hej Puk
    Kæmper og kæmper med mønsteret, men kan ikke lure enderne..der får jeg en meget uens kant. Jeg har fanget princippet i mønsteret, men mangler de pæne kanter..
    Ellers super hyggeligt mønster, som man har lyst til at fortsætte og fortsætte med..
    Vil bare gerne have fidusen til de pokkers kanter.

    SvarSlet
  11. Det kunne godt se ud som om, jeg er nødt til at lave en lille vejledning til mønstret på dansk.
    Skal liiiige have tiden til det - så vil jeg gerne hjælpe:)

    SvarSlet
  12. Jeg har oversat den, smider den da også lige her :)

    Masker: et antal deleligt med 4 (luftmasker).

    1. række: [2st, 1 lm, 1st] i 4 maske fra nålen, *Spring 3 masker over [3st, 1 lm, 1st] i næste maske* gentag fra * til * rækken ud, 3 lm vend.

    2. række: [2st, 1 lm, 1st] i første luftmaskebue, [3st, 1 lm, 1st] i alle luftmaskebuer undtaget den sidste, 3st i sidste luftmaskebue, 1 lm, 1 st i toppen af de 3 lm fra forrige række, 3 lm vend.

    - Gentag 2. række indtil du når den ønskede længde på arbejdet.

    St = stangmaske Lm = luftmaske

    SvarSlet