torsdag den 9. juni 2011

Foldetegninger - kan du huske dem?




Hvor har jeg lavet mange af de tegninger som barn. Den ene tegner hovedet, folder papiret og giver det videre. Den anden tegner fra halsen og ned til livet. Den første får papiret igen og tegner ben. Den anden tegner det nederste af benene og sko.

Nu hvor jeg selv har børn, har tegnelegen fået en renæssance, og i denne digitale tidsalder foregår det selvfølgelig på iPad.

Sylvester og jeg har tegnet manden her i app'en Fold Man.

Det er sjovt!

Og hvis du ikke har en iPad, så fungerer blyant og papir jo stadig glimrende.

- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Jeg ææælsker foldetegninger. Laver dem stadig ind imellem. De er så sjove. Og sikke en fin en der er blevet frembragt her :-)

    SvarSlet
  2. uha dem har jeg lavet så mange af både som barn og sammen med mine børn :)

    SvarSlet
  3. Ja! Jeg husker. Vi gjorde dette på barneskolen, alle tegnet hver sin del av personen. Genial kunst.

    SvarSlet
  4. Jeg elskede at lave dem som barn og blev ellevild da jeg kunne lave dem med mine egne bøn og deres kusiner og fætter!

    SvarSlet
  5. Elsker foldetegninger. De er altid gode for et godt grin. Også foldehistorier er guld værd;o)

    SvarSlet
  6. uhhh ha jo, dem har min søster og jeg også tegnet vildt mange af, glæder mig til mine unger for en alder hvor de lige er en tand bedre til at tegne, så skal vi helt sikkert også lave folde tegninger. ;-P

    SvarSlet
  7. ...og foldebreve! Man skrev starten på et brev,derefter en linie...og så et par ord på endnu én...Derefter foldede man papiret,så den, der sad ved siden af og skulle fortsætte brevet, kun kunne se linien med et par ord på. Sådan fortsatte man, og jo flere, der var med på skrive-bytte-legen, jo sjovere blev resultatet. Når det ikke vart plads til mere på papiret, skulle der foldes ud og læses op! Skønne vrøvlebreve :-D

    Grete

    SvarSlet