søndag den 19. juni 2011

Doily love

Jeg er ret vild med dem. De der doilies. Og ja, jeg bruger det engelske ord for dem, for det lyder bedst. Jeg har lige hæklet den grå her efter en gammel doily, jeg havde liggende. Nu er jeg ved at skrive opskriften ned, mens jeg hækler en mintgrøn doily magen til.


Hvad mener du? 
Kan man stadig bruge de små duge under vaserne?
Eller er det totalt mormor-agtigt? På den ufede, cerut-lugtende måde?
For mig kommer det helt sikkert an på farver og styling. Prøv lige at se denne her Etsy-shop! Ikke lige min kop te...


I really like them. Doilies. I just finished crocheting the grey one and now I'm trying to write down the pattern while making a new, green one.


What do you think about doilies?
Is it ok to put them under the vases?
Or is it just to much grandmother-smoking-cheroot-ish?
To me the colours and the styling are very important. Check out this Etsy-shop! Not excactly my cup of tea...

6 kommentarer:

  1. Min mormor havde dem under stort set ALT :) Men hvis man bare begrænser sig så er det jo bare "retro" på den fede måde... uden alt cerut røgen

    SvarSlet
  2. Det har jeg faktisk selv gået og tænkt lidt over.
    Jeg har et gammelt skrummel af et tv, som jeg helst ikke vil have ridser den kommode det står på - så har overvejet at hækle en doily - men ved ikke om det bliver for mormor... dilemma! ;)

    SvarSlet
  3. Jeg må indrømmet at der er en 'fine line' og den er svær at beskrive. Det meste jeg har set på blog-land er heller ikke lige min kop the - men indimellem er der nogle kreative indslag. Jeg har selv lavet et kopi af denne :http://shannonsouth.wordpress.com/2011/01/10/upcycled-doily-lamp/ (med trælim og en badebold)
    instruktionen findes her: http://www.101ideer.se/Articles/Klotlampa-i-spets/

    SvarSlet
  4. Jeg havde aldrig troet, jeg skulle sige det, men: Med din styling ser det faktisk godt ud! Den kan fungere som samlingspunkt for et lille stilleben.

    SvarSlet
  5. Uha ja, det kan man da! Jeg bruger dem glad og fro og synes de er fine til lige at spice lidt op :o)

    Doily er et fint ord. Hvad hedder de egentlig på dansk? Er det flaconer??

    SvarSlet
  6. Hold da op, hvor er den flot. Må man få en opskrift?

    SvarSlet