mandag den 21. februar 2011

Jeg er taknemmelig - og mange andre ting

Mit indlæg fra i går fik mange af jer til tasterne. Tusind tak for det. Min ærlighed blev belønnet - jeg var lidt bange for at trykke "udgiv indlæg", da jeg havde skrevet hele smøren i går, men hvor er jeg glad for, at jeg gjorde det. Alle de dejlige kommentarer fra jer. Flotte ord om, hvad jeg kan, og hvad der gør mig til Puk.
Jeg er taknemmelig, som sagt.
Og jeg er mange andre ting!
Jeg har skrevet en masse udsagn op fra jeres kommentarer og har en lille plan med dem. Viser jer snart, hvad det skal blive til.

Og så en lille ting... Jeg var IKKE i kreativt eksil på Tenerife. Som nogle af jer nok ved, går jeg INGEN steder uden mit hækletøj. Jeg hæklede på nogle nye ting til forårsmarkedet, og jeg havde sågar også noget broderigrej med. Om aftenen, når drengene var puttet, satte jeg en film i computeren, og så var der voksenhyggetid med hæklenålen og en kop te. (Læg forresten også mærke til billedet taget med selvudløser: Min silhuet, hvor jeg sidder i bikini på altanen med hæklenålen i gang).
Min tvivlen på mig selv var faktisk begyndt, inden jeg tog af sted (og jeg burde glemme alt om den, for jeg har gang i flere fede projekter med spændende mennesker!). Men nedturen kulminerede nok, da jeg kom hjem til kolde Danmark og den kendsgerning, at ferien var slut. Lige da jeg havde skrevet indlægget, gik jeg op til manden og lå i hans arme og tudede lidt. Syntes pludselig også at Danmark var utrolig sygt at se på. Manglen på farver, liv og smil. Hvor var palmerne, hawaiiblomsterne, mine bare tæer med røde negle i sandalerne, den blå pool, de unge mennesker på larmende knallerter, udendørscaféerne med smilende betjening og solens bagende varme? Jeg blev overvældet af følelser, og dem var I så lige i første række til at modtage. 
Tak, fordi du læser med.

Hvis du er til indlæg med følelser og fed support fra blogkvinder, kan du klikke her og læse om i sommer, hvor min far blev lungetransplanteret.

4 kommentarer:

  1. hej Puk

    jeg læste også med i går men fik ikke lige kommenteret ... Du lyder som en hudløst ærlig person, og med det du skriver i dit indlæg i dag, kan jeg godt forstå du bliver i tvivl... en dejlig uge med alt hvad vi savner herhjemme - sol -varme -grønt osv. så må det være som at få en spand koldt vand i hovedet at komme hjem ... jeg synes du laver nogle helt fantastiske ting ..
    kh♥

    SvarSlet
  2. Farverne og vejret er skidetriste. Forårets farver er en mangelvare,men vi kommer igennem det også i år. Også jeg er ramt af mislyd og -mod.

    Glædelig tirsdag & varme hilsner.
    Kirsten

    P.S.: Se forårsgaven på min blog.

    SvarSlet
  3. Jeg savner dælme også at se mine tær i sandaler!

    Håber at de hjalp lidt med en favn at græde i.

    SvarSlet
  4. Se nu der Puk, det er derfor vi læser med hos dig. Du skriver så vi andre kan føle det på vores egen krop, du sætter ord på det vi andre går og samler på.

    Du skal vide at du inspirerede mig til for alvor at følge min hæklepassion for godt et år siden da jeg faldt over din blog og dit fantastiske motto . ALT KAN HÆKLES!
    Jeg har taget det til dig og under dig en del ag æren over min sparsomme succes og ikke mindst kæmpe glæde ved hækleriet.

    Kh Laura

    SvarSlet