lørdag den 22. januar 2011

Hvad skal jeg med dem?


Min lille samling af porcelænsknapper fra Casalinga. Det er jo ikke for at lyde som om, at jeg ikke er glad for dem, for det er jeg, men hvad skal jeg med dem?
Jeg tror, jeg købte dem, dengang Casalinga stadig lå i Ryesgade og var ejet af både Susan Liebe og Trine Weng, så det er nok en 5-6 år siden (!). Jeg har aldrig fundet anvendelse for dem, og det er jo lidt synd, for hver gang jeg kigger på dem, glædes jeg over mønstrene og farverne på dem.

Jeg kunne godt tænke mig et fint etui som det her med sådan en knap fra Casalinga på, men jeg tror ikke jeg kan finde ud af at sy det... Måske skal jeg lave en byttehandel med én, der kan?

Ikke noget ynk i dag. Takker for jeres søde hilsner og ønsker om god bedring i går. Har stadig feber plus lidt andre skavanker. Dagen på sofaen er gået med læsning af hele "Sumobrødre". Hvis du ikke kender den, beskrives den i anmeldelsen som: "Lille Virgil på onde socialrealistiske piller", og det er da nok til at gøre mig interesseret. Nu er den konsumeret. Hækling er det stadig småt med, så det kan godt være jeg skal følge et godt råd om at ringe til vagtlægen;-)

10 kommentarer:

  1. Nydelige knapper. Hadde jeg bare kunnet sy et slikt etui :)

    SvarSlet
  2. Hej Puk
    Jeg syr gerne et etui til dig, eller hvad du nu ønsker dig.

    SvarSlet
  3. Jeg syns du skal bruge dem på brede læderarmbånd (kernelæder) - sådan lidt a la Louise Kragh... Bundet med en broderi-tråd i pang-farve eller en lædersnøre... Det ku være fint... KH Lisbeth

    SvarSlet
  4. Synes også det kune være fedt, du brugte dem som armbånd. Istedet for læder kan du bruge cykelslange, det sidder godt på armbånden og snurre ikke rundt. Se evt. min blog, jeg har lavet nogle keramik armbånd med cykelslange. Og god bedring til dig, vi har også været hele turen igennem herhjemme.

    SvarSlet
  5. Jeg syntes også de ville være fantastiske på armbånd. Men også på sdan en pung der. God bedring, søde Puk!

    SvarSlet
  6. Hvor er de knapper bare fine fine fine

    SvarSlet
  7. De er godt nok fine.
    Jeg mener du skal ringe til vagtlægen, der er altså mange klamme sygdomme i omløb.

    SvarSlet
  8. He he, god beskrivelse af bogen. Læste den selv i sommers - den er FED! Håber du er ved at være på højkant igen. Reflekterer lige lidt over alle dine megagode spørgsmål og vender snarligt tilbage ;)

    SvarSlet
  9. Hej Puk
    Jeg synes, at du skal sætte en anden eller 2 andre knapper ovenpå og trække en tynd elastik igennem hullerne. Binde en knude på forsiden, så elastikken stritter og bruge dem som ring. Jeg har selv den slags ringe og de er flotte og sjove. Elastikken skal helst være i kontrast eller neon. Du kan også droppe elastikken og så lime knapperne fast og bruge dem som brocher. Knapperne er super yndige synes jeg.
    God bedring til jer alle :-)

    SvarSlet
  10. Mathildes skatter: :-)

    Fru Fox: Nej, hvor er det bare sødt af dig! Vil du virkelig? Kan vi aftale noget over mailen? Min mailadresse står øverst på bloggens forside.

    Kolorista: Det var faktisk en rigtig god idé!

    sannepkunst: Jeg vil kigge ind til dig for gode idéer. Tak!

    Julia: Jeg har jo også 4 eller 5, så jeg kan vel gå efter begge dele, tænker jeg:) Tak, for god bedring.

    Linn: tak, tak, tak;-)

    Losarinas mor: Hæklenålen har været lidt i gang, så jeg aner en bedring:)

    Camilla: Jeg synes også bogen var god. Slugte den i hvert fald på en dag. Glæder mig til mail fra dig.

    Rikke Marie: Det lyder også som en god idé. Det er da godt, at jeg har sådan nogle kreative læsere! Tak for god bedring. Har brug for det.

    SvarSlet