søndag den 24. oktober 2010

Velkommen hos Frau Tulpe - Berlin

I Veteranenstrasse 19 - Berlin, ligger den skønneste lille butik, der forhandler stoffer, bånd, knapper og andet tilbehør til dine syprojekter.

In Veteranenstrasse 19 - Berlin, you'll find the most wonderful shop - Frau Tulpe. Here you can buy all kinds of fabric, buttons, bias tape and other accessories for your sewing projects.

Indenfor i butikken finder du en lang række af forskellige stoffer. Der er retrostoffer, japanske stoffer, stoffer med print og mange mange flere slags stof.
Inside the shop you'll find a huge range of different fabrics. Retro fabrics, Japanese fabrics, fabrics with patterns and loads of other kinds of fabrics.

Skråbånd i mange farver og mønstre. Puder og kinesiske lykkekatte - Manekier.

Bias tape in many colours and patterns. Pillows and Manekis (Chinese cats for good luck and fortune).

I butikken kan du købe mange hjemmelavede sager. Her nogle søde net.
The shop offers a lot of home made stuff. Here are som cute totes.

De fineste små punge i stoffer, der er til salg i butikken. Hvis du ikke kommer til Berlin foreløbig, er der mulighed for at købe dem her.

The most wonderful small purses made of some of the fabrics for sale in the shop. If you can't make it to Berlin, they're also available here.


Fra loftet hænger alle de bånd, man kan ønske sig.

From the ceiling hangs all the ribbons and tapes you wish for.

Fat quarters kan købes for 4€ - en nem måde at få lidt forskelligt med hjem på.

Fat quarters are available for 4€ - an easy way to get some different fabrics for small sewing projects.

Nogle af mine egne favoritter. Ikke nogen hemmelighed at jeg er vild med svampe.

Some of my favourites. It's no secret that I adore toad stools.

Jeg er også glad for stofferne med eventyrprint.

I like the fabrics with the fairytale prints.

Og så er der bare tilbage at sige, at kommer du til Berlin, skulle du forkæle dig selv med et besøg i den fineste stofbutik Frau Tulpe. Du bliver ikke skuffet, det lover jeg.

So, all there's left to be said is, that if you ever go to Berlin, you should pamper yourself with a visit in the beautiful sewing shop Frau Tulpe. I promise you, you won't be disappointed.



6 kommentarer:

  1. Åhhh, ja det er altså en dejlig butik. Har stadig en masse bånd med de fineste motiver med svampe, nisser og bambier liggende derfra, fra min sidste tur til Berlin.
    Jeg skal heldigvis derned igen den første weekend i april.
    stine:)

    SvarSlet
  2. Stine: Ja, i det hele taget er Berlin dejlig:) Skal du have mand og børn med til Berlin i foråret?

    SvarSlet
  3. Uh, elsker også Berlin. Jeg fik en fin pakke stof fra frau tulpe i sidste uge! Godt at man kan bestille på nettet, når man ikke lige kan komme forbi selv;-)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker også Frau Tulpe!

    SvarSlet
  5. mums! jeg tror jeg skal give adressen videre til min søster som skal til Berlin næste måned, måske man kunne lokke hende til at købe noget med hjem ;)

    SvarSlet